استارتاپ ها برای جذب سرمایه چه باید بکنند؟

جذب  هوشمندانه‌ سرمایه، می‌تواند ضامن موفقیت یک استارتاپ باشد. در این مرحله رقابت بین استارت اپ های نوپا به اوج خود می‌رسد. در این میان استارت اپ هائی موفق هستند که پیش از مراجعه به سرمایه‌گذار، خود را آماده می‌کنند تا بتوانند از فرصت ایجادشده برای ملاقات با آن‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

نوور در مرحله انتخاب سرمایه گذار و مذاکره با انان خدمات ویژه ای به شما ارائه میدهد 

 

نکاتی که باید قبل از مذاکره با سرمایه گذار مد نظر قرار داد :

اطلاعات مالی مناسب: مطمئنا سبک تفکر سرمایه‌گذاران با کارآفرینان و متخصصان فنی متفاوت است. بهتر است استارتاپ ها پیش از مراجعه به این افراد، مطالعه‌ای در مورد اطلاعات مورد پسند آن‌ها داشته باشند. در تعریف کلی، باید بتوانیم اطلاعاتی در جلسه‌ معرفی شرکت ارایه کنیم که برای آن‌ها قابل درک و جذاب باشد. شرح وضعیت کنونی استارتاپ و همچنین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آینده، از اطلاعاتی هستند که سرمایه‌گذار به آن‌ها توجه خواهد کرد. آن‌ها باید بدانند شما تا پیش از جذب سرمایه چقدر رشد کرده‌اید و برنامه‌ شما برای مراحل پس از جذب چیست؟

درک کافی از نیاز مالی استارتاپ: اگر کارآفرین و تیمش ندانند به چه دلیلی به سرمایه نیاز دارند، قطعا در رقابت برای جذب سرمایه‌گذار شکست خواهند خورد. هر عددی که مد نظر آن‌ها است، باید با برنامه‌ریزی دقیق و دلیل و منطق کشف شده باشد. به‌عنوان موسس باید بدانید چرا و به چه مقدار به سرمایه نیاز دارید. سرمایه‌گذاران این سوال را دارند: چه برنامه‌ای برای پول‌های آن‌ها دارید؟ اگر برای تصمیم‌گیری در این مرحله مشکل دارید، از مشاور یا تیم مشاوره کمک بگیرید. اینکه قبل از جلسه از مقدار دقیق سرمایه‌ مورد نیاز اطلاع داشته باشید، برگ برنده‌ شما خواهد بود.

کشف سرمایه‌گذار مناسب: پیدا کردن سرمایه‌گذاران بالقوه‌ مناسب، قدم نهایی برای جذب سرمایه‌گذار است. در دنیای کنونی انواع سرمایه‌گذاران با انواع اهداف و سبک سرمایه‌گذاری ظهور کرده‌اند. کارآفرینان هوشمند پیش از مراجعه به هر یک از آن‌ها مطالعه‌‌ای در مورد اهداف و روش سرمایه‌گذاری این افراد انجام می‌دهند و زمان خود را روی شرکت‌هایی با اهداف متفاوت هدر نمی‌دهند. در این مرحله، نوورمی‌توانند نقش بازوی قدرتمندی را بازی کند. ما می‌توانیم تیم شما را به سرمایه‌گذاران مناسب معرفی کنیم و حتی به روند جذب سرمایه سرعت ببخشیم. در نهایت این نوع از جذب سرمایه، اعتماد میان اعضای درگیر را تا حدودی تضمین می‌کند.