یک استراتژی بومی وجود دارد : اول بفروش بعدا تولید کن
شما بارها این جمله را از افرادی که بصورت سنتی کسب و کار را اداره میکنند شنیده اید ، امروزه در اکوسیستم استارت اپی عقیده بر ان است که اگر استارت اپی بتواند نظر حداقل یک سرمایه گذار خطر پذیر را جلب نماید احتمال موفقیت آن استارت اپ بیشتر است بنابراین شما اگر به سرمایه گذار، نیاز هم نداشته باشید بهتر است برای محک زدن استارت اپ خود از دید بازار کسب و کار ، به دنبال مذاکره با سرمایه گذار باشید و در طول مسیر مذاکره با سرمایه گذار ، از نقاط قوت و ضعف استارت اپ خود و در خواست های سرمایه گذاران اگاه شوید و در گام بعدی استارت اپ خود را تقویت نموده و جلوی ضررهای مالی پیش بینی نشده در اینده را بگیرید .