مجلس و فناوری | فعالیت شرکت‌های خلاق آثار ماندگارتری دارد

1400/09/03

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش حیاتی شرکت‌های خلاق در پیشبرد اقتصادی کشور، بر قانونگذاری برای ادامه فعالیت سازنده‌تر این شرکت‌ها تاکید کرد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده حوزه‌های انتخابیه، یزد، تفت و میبد، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اثربخش شرکت‌های خلاق در توسعه و پیشرفت کشور گفت: باید به این نکته اشاره کرد یک اراده تحولی در معاونت علمی و فناوری و همچنین بنیاد نخبگان شکل گرفت که به مصدر ایجاد تغییرات بسیار مثبتی در زیست‌بوم نوآوری کشور، انجامید.

به گفته میرمحمدی، معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مدنظر را در رایزنی با کمیسیون‌های مربوطه در قوانین مصوب و بودجه می‌گنجاند و این شرکت‌ها نیز سهم بیش‌تری از بسته‌های حمایتی خواهند داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به گسترش کمی و کیفی شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان گفت: علاوه بر حمایت‌های سخت افزاری و بسته‌های حمایتی مختلف، یک حمایت نرم‌افزاری نیز از این شرکت‌ها شکل گرفت، این حمایت نرم‌افزاری، همان گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش یافت.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش مهم گفتمان‌سازی افزود: این فرهنگ‌سازی موجب شده است که در حال حاضر اگر با هر مسئول اجرایی و ستادی در کشور گفتگو کنید، حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای غلبه بر چالش‌های کشور به ویژه در حوزه تولید و اقتصاد بیان می‌کند. اینکه این گفتمان به سکه رایج و مفهوم غالب کشور بدل شده است، یک کار ارزشمندی است و این مسئله که یک شخص مانند دکتر ستاری موفق به ایجاد چنین گفتمان ملی در یک بازه زمانی 8 ساله شده است، اقدامی قابل تحسین و تمجید است.

 

توسعه حمایت قانونی

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این گفتمان در محوریت افکار و بیانات ریاست محترم مجلس جناب آقای قالیباف، کمیسیون‌های مختلف و نمایندگان مردم نیز وجود دارد و آنها نیز معتقد هستند که باید این مسیر را طی کرد و بر همت جوانان خلاق و فناور کشور تکیه کرد. بی‌شک گزینه اقتصاد درونزا و اقتصاد مقاومتی تنها زمانی محقق می‌شود که شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور جایگزین وارد کننده محصولات بیگانه شود.

میرمحمدی میبدی، ضمن تبیین نقش شرکت‌های خلاق در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور، افزود: شرکت‌های خلاق با توجه به حوزه‌های کاری گسترده‌ای که دارند، می‌توانند ایفاگر نقشی بسیار کلیدی در رشد و پیشرفت کشور باشند.

وی ادامه داد: هر فعالیت سازنده‌ای اگر در بستر قانون انجام گیرد، به نتایج بسیار ارزشمندتری می‌رسد و گاهی اوقات اگر فعالیت‌های این‌چنینی بدون حمایت و پشتوانه قانونی صورت گیرد، به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود، به همین دلیل، بحث قانون‌گذاری برای شرکت‌های خلاق اهمیت دارد و مجلس نیز به این مهم واقف است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاعر‌سانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

  • گروه خبری : اخبار,مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی,مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان,امور حقوقی و مجلس
  • کد خبر : 78801