3 محصول کاربردی فناوری‌های دیجیتال نونمایی شد

1400/09/16

سومین رویداد نونمایی با هدف ایجاد بستری فعال برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلاق به معرفی 3 محصول در حوزه دیجیتال و فناوری ارتباطات پرداخت.

نیازی که کم‌تر به آن توجه می‌شود، حمایت از محصولات و خدماتی است که ضمن تکیه به ویژگی‌های نوآورانه، به شکلی مستقل و برای نخستین بار عرضه می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد فضای معرفی این جنس دستاوردها، زمینه را برای معرفی دستاوردهایی از جنس نوآوری و فناوری به جامعه فراهم کرده است.

 

رویداد نونمایی که بر بستر ناحیه نوآوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، چنین هدفی دارد و در آخرین دور این رویداد فناورانه 3 محصول به مشتریان و مخاطبان ارائه شد.

 

کارگزار محور

نونمایی ابزاری است برای توسعه بازار محصولات نوآورانه ناحیه نوآوری پردیس و قراردادهای این رویداد از حمایت های مالی پارک برخوردار می‌شوند. رویدادی که به گفته برگزارکنندگان آن، مبتنی بر ضرورت‌ها و الزامات حوزه عرضه و تقاضا است.

این رویداد نونمایی را می توان به عنوان یک رویداد کارگزارمحور یاد کرد که از شرایط ویژه برای حضار شرکت کننده در رویداد به مناسبت 20 سالگی پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است. 

 

 

شناسایی حمله‌های سایبری

در این رویداد فعالان فناور گروه امنیت اسپارا محصولشان را ارائه کردند. این گروه به عنوان واحدی متمرکز بر امنیت با کسب‌ وکاری مستقل شناخته می شود حملات و نفوذ سایبری را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی می‌کند.

محصول این گروه فناور همچنین به ارتقای سطح امنیتی سازمان ‌ها کمک می‌کند و حوزه کاری فعالان فناور، تمامی حوزه‌ های اطلاعاتی اعم از زیرساخت، تولید و عملیات را در بر می‌گیرد.

این واحد، محصولات متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به سامانه بومی مدیریت دسترسی کاربران، سامانه بومی مدیریت اجرای نرم ‌افزار و سامانه بومی تشخیص و پاسخ‌ دهی آنی به تهدیدات اشاره کرد. مجموعه خدمات و فعالیت هایی که سبب می شود تا با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در حضور فناوری های مختلف، به افق روشن این واحد خوش بین بود. 

 

بازی خودت را بساز

مجموعه بازی ساز باش ارائه کننده دوم رویداد نونمایی بود. محصول این مجموعه فناور، به عنوان یک مرجع آموزشی برای علاقه‌مندان به حوزه‌ بازی‌‌های ویدئویی کاربرد دارد و علاقمندان می‌ توانند با کمک آموزش ‌های آن، بازی خود را بسازند و منتشر کنند.

 

با توجه به آمارهای منتشرشده، بیش از 30 درصد جمعیت ایران، بازی ‌های دیجیتال انجام می‌ دهند که نشان از یک بازار رو به رشد برای این حوزه است. این شرکت با جمع ‌آوری و ساخت محتوای موردنیاز برای ساخت بازی، در تلاش است تا یک مسیر جذاب برای تبدیل شدن به یک بازی ‌ساز حرفه‌ای ایجاد کند.

 

 

رفع نیازهای والدین و کودک

در سومین بخش اما برنامه کاربردی مبتنی بر وب که به عنوان مرجعی برای والدین و کودک به کار می‌رود معرفی شد. محصول سیس نی نی از سه بخش تولید محتوا، خدمات و میزبانی تشکیل شده است.

بخش تولید محتوا شامل اتاق سرگرمی و آموزشی کودک، ویدئوها و دانستنی ها و ‌مقالات می شود. بخش خدمات شامل مشاوره تلفنی با پزشکان و روانشناسان، تحلیل نقاشی کودکان، فروشگاه کالا و سیسمونی است.

در بخش میزبانی نیز از سایر زیرساخت‌هایی بقیه پلتفرم هایی که در حوزه والدین و کودک فعالیت می کنند، میزبانی می شود.

این وب اپلیکیشن در تلاش است با رفع نیازهای مختلف والدین و کودکان به صورت یکجا، در وقت و هزینه کاربران خود صرفه جویی کند.

 

مشارکت بیش از 80 واحد خلاق

در رویداد نونمایی، بیش از 80 شرکت به صورت حضوری و آنلاین شرکت داشته‌اند. در حاشیه این رویداد، نشست‌های مذاکره کسب‌وکارها، رویدادهای آموزشی و همکاری‌ها برگزار شد و تا انتهای سال جاری، دو رویداد دیگر از سلسله رویدادهای نونمایی میزبان فعالان فناور و شرکت‌های خلاق می‌شود.